5 juni 2012

Typical tuesday night

Nej inte egentligen. Men jag tar mig en sipp av det goda, lutar mig tillbaka och andas ut. Ledig onsdag. En dag för shopping trodde jag. Men tji fick jag. Stan är stängt. Buhu.

Jag har sovit idag. Drömt om den där. Tankarna flyger iväg ibland. Det är komplicerat det där. Pojkar. Killar. Grabbar. Ibland går det bra. En flirt här och där. Sen går allt åt skogen. Man blir rädd. Ledsen. Framför allt sårad. Livet e hårt. Den gamla klyschan "det som inte dödat dig, gör dig starkare" passar lite in här. osäkerheten spökar. kryper sakta in och tar över kontrollen. ska jag? ska jag inte? är han värd det? värd all the trouble?
Men så kommer den där dagen. Den där underbara dagen när allt faller på plats. Man får bekräftelse. Ett endaste litet "Hej" kan få hela ens värld att snurra fortare. Hjärtat klappar lite hårdare, kinderna blir så där mystiskt röda. Man flyger fram på moln. Allt känns bra helt plötsligt. Att bara se hans ögon. Hans leende. Höra hans röst, hans skratt någonstans längre bort i korridoren. eller bara veta att han finns där någonstans.
att erkänna att han får ens hjärta att klappa lite fortare är svårt att erkänna. till och med för mig själv. jag gör det inte lätt för mig. inte för honom heller, för den delen.
men snart. snart smäller det. fyrverkerier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar