1 november 2011

it's allways going to be you. allways.

Jag har alltid drömt om att bli något, bli någon.
att vara igenkänd, för något bra. sticka ut lite. slippa vara en i mängden, en normal svensson.
på ett sätt gör jag nog det. jag menar, det är inte så många tjejer som vindsurfar här i Sverige.
vindsurfing är.. något alldeles extra. jag har insett på senare dagar att, att jag faktiskt lever för det. okej, det kanske är lite att ta i, men det är något jag verkligen brinner för, det är min grej.
det är de här senaste veckorna som jag har börjat kämpa mer och mer för att bli bättre. något liksom tändes och det blev min "passion".

det är svårt att förklara känslan. känslan att stå i det läget, när man planar fram och solen blänker i havet och vattnet är alldeles platt och det bara går fortare och fortare. det är en blandad känsla av smått rädsla och den där känslan att nu lever man. det är så underbart !
visst går det sämre vissa dagar, men det är så värt det när man får en bra dag.

så jag har bestämt mig. jag vill bli den "enda" tjejen som tävlar i freestyle/wave för Sverige utomlands och blir igenkänd. jag har haft den idén i huvudet ett tag, men nu jävlar. all in! om några år så, då får ni se mig på tv. haha
det är nog bra med mål i livet. det blir nog lättare i livet om man vet vad man vill, om man kan sträva efter något. jag vet vad jag vill bli, vad jag vill jobba med och hur min framtid ska se ut. jag behöver bara ta mig dit. kämpa. inte ge upp. leva livet.

den här tjejen, Sarah-Quita Offringa är en av mina förebilder. en av de mest kända kvinnliga vindsurfarna.


Marcilio Brown har en egen fotograf som följer honom när han kör olika sessions. precis så som jag vill ha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar