27 februari 2012

Bussresan dit

Jag var riktigt taggad! Dock var jag besviken över att vi inte fick våra förra reseledare Martin och Johan - bästa reseledarna någonsin. Istället möttes vi av en nervös, ganska fjantig Peter som inte riktigt visste hur en reseledare skulle bete sig. De andra reseledarna mötte vi där nere- bland annat en snygg, ung kille hehe. De andra två är för otrevliga för att ens nämnas.

Själva bussresan var dryg. Inte nog med att jag fick andnöd och en svimningsattack på båten så började mamma tjafsa med en herre som tog våra vänners plats. Åter på bussen igen ville jag helst bara sova och komma fram. Jag fick nog av bussens säten och diverse kräkningar fram i bussen. Jag satt längst fram och vaknade gång på gång av att personen där nere bredvid busschauffören spydde. Inte riktigt the travel of my life precis.
På natten höll en lastbil på att preja oss av vägen. Chauffören Benny lyckades bromsa i sista sekund och vi undvek både krock och "avkörning". Hela bussen vaknade helt skräckslagna haha!

Väl i Italien skrämde det snö-tomma bergen mig. Ingen snö alls . Ren besvikelse.

Hotellet var fint. Riktigt fräscht med super god mat och trevlig personal. Fräscha rum men hårda sängar- som jag sov som en Gud på!

Förtjänar helt klart mer än 3 stjärnor bara för personalens allmänt trevliga närvaro.

Och ett plus till chaufförerna Benny och Benny som klarade av resan galant. Trevliga som satan var de också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar