10 februari 2012

Love is a strange thing

Blir så trött på både killar och tjejer när som skriver statusar på facebook om hur det andra könet är players, svikare och bara är ute efter att ligga eller såra en. för fan. alla tjejer är inte såndana. inte killar heller.
för att våga älska måste man också bli sårad- för att förstå vad riktig kärlek är.
läste precis en status som löd: "TJEJER ÄR VÄRST NÄR DET GÄLLER KÄRLEK! DRF KÖR VI KILLAR PÅ ONE NIGHT STAND! FÖR ATT VI VET ATT TJEJER ÄR TILL BESVIKELSE I FÖRHÅLLANDEN! NI FÅR GILLAR ATT BLI SJUKT KÄRA I ER O VERKLIGEN ÄLSKA ER SEN DUMPAR NI OSS!"
Jag blir så fruktansvärt irriterad på liknande statusar och på folk som ens säger så överhuvudtaget. jag har absolut inget emot killen som skrev detta, jag bara tog det som ett exempel.


men vad fan vet dom personerna som går runt och sprider massa sånt här skit, vad tjejer tänker. eller vad killar tänker. vissa killar är antagligen bara rädda för att visa sig svaga, sårbara och inte lika tuffa inför kompisarna och därför tar dom till det där "one night stand". det kan lika gärna tjejer göra också, men att dra alla över en kant - vad fan vet dom om det?

om jag får säga vad jag tycker så är är både tjejer och killar rädda för att bli sårade, förlora sin status, bli sedd annorlunda bara för att man ska vara på ett visst sätt nu för tiden. killar ska ligga runt och tjejer vara prästar och knipa ihop fittan. men vad hände med dom som vågade bli kära? blev deras status förstörd? blev de utelämnade? blev de sedda som "nollor", "fega" eller något annat? Nej, vi är bara avundsjuka.


så tänk lite innan du säger någon. jag pekar inte ut någon, men ni förstår vad jag menar.
väx upp, lev livet, våga bli kär, våga bli sårad. våga satsa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar