8 januari 2012

thoose haters

Jag måste bara ta upp en sak. Dessa idioter som "dyrkar" hakkorset och tycker det är roligt med liknande. Igår såg jag en video på aftonbladet om en mamma som tyckte det var okej att hata svarta osv. Hon lärde sina barn att hata svarta och utländska människor. De hade till och med ett hakkors på köksgolvet som barnen dansade runt.
Vad fan är det för fel på dessa människor?! Jag har så svårt att förstå hur de tänker. Varför spelar hudfärg för någon roll i vilket status man har i samhället. Varför ser man bara hudfärgen istället för människan ? Visst finns det idioter som är utländska och svart men det finns minst lika många vita.

Oavsett hudfärg eller ursprung så förtjänar man att behandlas lika. So what om man är svart eller kommer från t.ex. Irak eller liknande - de är fortfarande människor och de har de sååååå mycket svårare i livet än vad vi vita har. Vita äger inte världen. Vita har ingen rätt att kränka och se när på någon över huvudtaget. Och att dra upp Hitler är något som jag verkligen är så jävla starkt emot. Vad han gjorde är så sjukt fruktansvärt, det är inte ens kul att skämta om.

Jag har vänner som är både svarta och kommer från t.ex. Libanon - jag ser dom för dom dom är och inte för deras hudfärg eller ursprung. De är människor precis som alla andra. Det är så sjukt att se hur många människor som hatar varandra helt utan anledning. Man följer strömmen i rädslan över att bli sedd som någon slags förrädare och själv bli hatad. Guess what, jag bryr mig inte om vart man kommer ifrån. Det är personligheten som räknas - inte utseendet eller ursprunget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar