16 mars 2012

Fredag

Klockan ringde alldeles för tidigt. Trötta gick vi ner till frukosten och sedan tog bussen med dom andra hotell gästerna till passo de tonale- glaciären. Där var det varmt och soligt. Skidorna ville inte riktigt så vid tolv satte jag mig och åt lunch i solen med party musiken dunkandes i bakgrunden.
Efter ett tag satte sig två italienare bredvid mig och snackade lite halv dålig engelska.han som pratade var riktigt trevlig och frågade mig om lite allt möjligt. Han var bartender från en liten "by" nära passo del tonale och hans vackra och varma ögon fick mig att slappna av.

Jag satt kvar och solade ett tag och bara kopplade av. 14 grader ( i skuggan) med pjäxor och termobyxor var inte det skönaste.. Färg fick jag i alla fall. Helt ill röd i ansiktet..
På middagen anslöt sig familjen Fischer. Det bjöds på pasta carbonara och gott kött med potatis (tre rätters..) och en dallrig "pudding". Den sista kvällen avslutades i hotell- baren med lite alkohol och goa skratt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar