31 maj 2012

Change Will Come. Just wait and see

Det är så sjukt vilka människor det finns. Folk som inte tänker på vad dom säger. Ord gör mer ont än slag skulle jag vilja säga. Jag har fått sådana negativa kommentarer i mitt liv. Både omedvetet och medvetna. Det gör lika ont varje gång. Det här är jag. Jag ser ut som jag gör. Tro fan att jag är missnöjd med min kropp. Tro fan att jag går runt och tänker på det exakt hela tiden. Det är inte så jävla lätt. Även om det är kommentarer som är menade mot någon annan, men som ser ungefär likadan ut som jag, så tar jag illa upp. Det är inte okej. Det är inte okej att prata om hur tjock man är bakom ryggen. Det är inte okej att prata om folk och deras storlek eller vikt, de har ingen aning om hur ont det gör. Hur mycket man lider. Det är som om man aldrig blir good enough. Det är inte okej att säga saker som man inte har någon aning om. Hur fan ska du veta vad personen du pratar om går igenom. Alla har inte en smal kropp. Det finns vi större människor. Vi som tycker det är jobbigt att prova kläder i affärerna för att ingenting passar längre. Vi som stannar hemma från stranden för att vi är rädda för alla andras pekande och åsikter.
Vi försöker. Vad vi än gör blir vi aldrig tillräckliga. Vi duger inte. Det är fan inte okej.


Jag ville bara lätta på hjärtat. Så ni vet vad jag tycker. Det är fan inte okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar